vrijdag 22 mei 2009

Leuk Achterwerk


Lesbische meisjes zijn vaak leuk. Op de achterkant van de VPRO-gids zijn ze elkaar de laatste weken brieven aan het schrijven in de rubriek Achterwerk en dat is mooi om te lezen. Een 17-jarig anoniempje wilde als kind al heel graag lesbisch worden, omdat “het haar zo leuk leek dat je dan met je vriendin kleren kunt ruilen”.
Ik krijg dan meteen de nachtmerrie dat ik een relatie met Albert Verlinde heb (op zich al heel heel erg) en dat hij mij met zijn enge mondje dwingt ook eens van die lelijke kleren te dragen.
Een ander anoniempje is pas 14 en heel erg bi. Zij moet maar schrijfster worden, vind ik. Want over haar ‘not coming out’ zegt ze: “Zou je het percentage nemen van de mensen die het op mijn school weten, dan wordt dat afgerond 0, dus eigenlijk weet niemand ervan.”
Zoiets lees ik nou veel liever dan duizend pagina’s over de Da Vinci Code en andere mysteries, of twaalf boeken over Britse kostschooljongetjes die op een betoverde school zitten, die genoemd is naar een voetballer van Bayern München.
Een echt leuk boek vind ik ‘De poorten van Eden’ van Ethan Coen, die van de mooie films ja. Kunt u meteen naadloos door naar het volgende stukje blog, over mij en mijn zussen.